12 oktober 2010

Broderi och spetsdukar

Vi håller på med massa projekt i skolan, bland annat broderi. Alla ska brodera fyra broderier som ska fästas på en sån här kub. Jag har broderat ganska lite, och mest sytt fast spetsdukar. Nej, jag kan inte få nog av spetsdukar heller.
Imorgon åker vi till Danmark på studieresa. Jag är fantastiskt peppad. Vi ska hinna med bland annat Arken, Louisiana, en ekoby, en balettföreställning, kunstindustrimuseet. Och sen far vi över bron och kollar in Malmö konsthall och Form och Design Center. Och allt detta på tre dagar. Jag är nästan mest pepp på Malmö, för den staden har jag saknat. Där ska jag försöka hinna med minst en falafel och kanske två vänner. Ni får ursäkta om det kanske blir lite tomt här fram till på fredag.

3 kommentarer:

  1. Fantastiskt vackert! Det verkar ju som en underbar skola du går på, vilka roliga saker man får göra!

    SvaraRadera
  2. Tack tack! Ja det är hemskt mycket roligt här!

    SvaraRadera