16 maj 2012

7 dagar kvar - ett foto i timmen

Lite lagom orolig/nervös/stressad över allt som måste klaffa inför slututställningen vaknade jag supertidigt. Passade på att ge mig lite motion. Mälaren är allt bra fin!
Sen var det dags att ringa dagens dos av viktiga samtal och ta tag i mailen. Och dricka kaffe. Jag börjar bli av med min telefonskräck tror jag... 
Vid halv åt jag lite frukost och drack mer kaffe och piffade till mig.  
På väg mot stationen i Västerås.  
På bussen mot Stockholm. Jag gillar att åka buss. Det känns alltid lite som att man ska på klassresa eller något annat trevligt.  
Väl framme i skolan skrev jag ut och beskar lite flyers som jag ska lämna till de som kommer och besöker min monter på slututställningen. 
Här ser ni min absolut sista föreläsning/lektion på Berghs. Lite vemodigt. En himlans bra föreläsning med Henrik Nygren var det.  
Sista kafferasten på Berghs. Jag unnade mig lite godisar och betade av lite fler mail. Och ett läskigt telefonsamtal.
Lite anteckningar från lektionen. Och min kalender för att kunna multitaska och planera mer för utställningen...
När sista lektionen var över fyllde jag på med lite näring.
För att sedan fortsätta dagens mission, massor med utskrifter. Nu var det mina visitkorts tur att skrivas ut beskäras.
Efter visitkorten var det dags för en massa illustrationer från boken att printas och beskäras.
Passade på att printa lite av mina gamla illustrationer när jag ändå var i farten.
20.07 gick tåget hem mot Västerås från Stockholm. Fortfarande ljust.
Äntligen hemma. Nu är det bara lite små saker som ska fixas. Sen ska jag försöka sova.
Det var min dag i korta drag.

3 kommentarer:

  1. vad roligt det var att få följa med dig på din dag :)

    SvaraRadera
  2. åhhh fin fina tove!
    du är så sjukt duktig!
    vilken dag vilken kvinna!

    saknar dig!
    kommer och hälsar på i sommar!

    puss

    SvaraRadera
  3. åh, går det att bli av med sin telefonskräck?!
    följer dig med glädje, du inspirerar mycket!
    tack för det och lycka till med utställningen!

    SvaraRadera